Betingelser

KJØP- OG SALGSBETINGELSER PRIVATKUNDER

Det er veldig viktig for oss at du blir, er og forblir en fornøyd OLIVELLE-kunde!

For å kunne opprettholde dine forventinger når du handler hos oss er det nødvendig med dine konstruktive tilbakemeldinger. Vi setter pris på alle tilbakemeldinger og vil alltid forsøke å tilfredsstille deg som kunde og legge til rette for en god handel. Skulle du ha noe på hjertet, vær vennlig å kontakt oss på kontakt@olivelle.no!

Ved kjøp i nettbutikken aksepterer du våre kjøpsbetingelser. Vi anbefaler derfor at du gjør deg godt kjent med våre kjøpsbetingelser. 

BESTILLING

Alle bestillinger gjøres på www.olivelle.no og vi har ingen minimumsbeløp ved kjøp på vår nettside. For bedriftskunder, klikke her for Bedriftskunders Kjøpsbetingelser.

Etter at du har sendt oss din ordre vil du umiddelbart motta en ordrebekreftelse per e-post. Vi anbefaler deg å kontrollere ordrebekreftelsen og deretter snarlig kontakte oss dersom ikke ordren samsvare med din ønskede bestilling.

Det hender at vi av og til er utsolgt for produkter og det er beklagelig. For å unngå at du kan bestille en utsolgt vare oppdaterer vi konstant vårt varelager. Skulle du dog oppleve å få bestilt en utsolgt vare vil vi raskt kontakte deg per e-post. Hører vi ikke fra deg innen 5 virkedager vil usolgte varer bli kreditert og resten av ordren sent (da med oppdaterte fraktkostnader).

PRISER, RABATTER & SALG

Det er ingen skjulte kostnader knyttet til handel hos OLIVELLE (Arrowhead Foods AS orgnr. 821.516.862) og i kassen vil du få en detaljert oversikt over alle kostnader. Alle priser er oppgitt i norske kroner, med spesifisert merverdiavgift (mva), frakt og evt. andre gebyrer i forbindelse med ønsket betalingsmetode. 

Vi tar forbehold om eventuelle endringer i pris, lagerbeholdning, trykkfeil, samt annen informasjon om varer i vår nettbutikk, men prisen kan ikke endres på en ordre du allerede har fått bekreftet. Tilbud og andre rabatter i nettbutikken vil i tillegg ikke nødvendigvis være gyldig i våre butikker og vice versa.

Det hender vi har spesialtilbud på hele eller deler av vårt varesortiment. Spesialtilbudet trekkes fra i kassen ved bruk av en rabattkode. Rabattkoder sendes først ut til våre lojale kundeklubb-venner som mottar våre nyhetsbrev per e-post. Rabatter i OLIVELLES nettbutikk kan deretter bli promotert andre steder. Rabattkoder kan kun brukes på ordinære varer (ikke salgsvarer) og det er kun mulig å benytte én rabattkode per ordre. 

SIKKER BETALING

I vår nettbutikk kan du betal med:

Vipps – betaling med Visa eller Mastercard/Eurocard

Klarna Checkout – kortbetaling, delbetaling eller faktura med 14. dagers forfall

Har du spørsmål vedrørende din Klarna-betaling, vær vennlig å kontakt Klarna direkte på telefon 21.01.89.91 eller deres kundesenter (www.klarna.no).

Fra det tidspunktet vi sender en pakke, kan og vil OLIVELLE kreve betaling for varen(ene). Dersom du benytter deg av kredittkort eller debetkort ved betaling, kan OLIVELLE reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling, men vi belaster ikke kortet før pakken faktisk sendes fra oss. Ved faktura-betaling, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak. I henhold til Norsk lov kan kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.

FRAKT & LEVERING

Vi leverer til postadresser i Norge, med unntak av Svalbard.

Fra vårt varelager i Bærum sendes ordre tollfritt med vår fraktleverandør, PostNord. Pakken kan etter henting hos oss spores ved hjelp av sporingskoden du mottar på e-post fra PostNord (link til PostNord sin sporingsside). Vi har en standard fraktpris på 99,-, uavhengig av pakkens vekt og størrelse, men tilbyr fri frakt på alle bestillinger over 500,-. Vi har vanligvis rask levering, men ved helligdager må det beklageligvis beregnes noe lengre leveringstid enn normalt. For eksempel vil det i desember være 1 ukes lengre leveringstid enn vanlig, men vi gjør vårt ytterste for at du skal få din ordre før julaften. For å være helt på den sikre siden anbefaler vi at du fullfører din bestilling i vår nettbutikk før ca. den 15. desember. Det er med andre ord en fordel å være tidlig ute med julehandelen. Resten av året har vi en ordrebehandlingstid på 1-3 dager, deretter vil det være 1-2 virkedager på leveringstid. Du vil mao. motta pakken innen 2-5 virkedager fra du mottok ordrebekreftelsen.

Du mottar melding fra Posten så fort din pakke har ankommet ditt lokale postkontor. Avventer du henting vil du få en påminnelse om uavhentet sending. Dersom pakken ikke er hentet innen ca. 14 dager, returneres den til oss. Du vil da bli belastet med et ekspedisjonsgebyr på 300,-, før evt. resterende ordresum blir kreditert via den betalingsløsningen du valgte ved bestilling.

I henhold til Forbrukertilsynet har en faktisk levering foregått når kjøperen, eller hans representant, har overtatt tingen/pakken. Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal OLIVELLE levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.

RETUR & BYTTE

Vi selger matvarer som kan forringes av temperatursvingninger eller feil oppbevaring. Det er derfor beklagelig at vi ikke kan tilby bytte eller retur av konsumerbare produkter kjøpt hos oss. Det er vår prioritet at du som kunde er garantert den beste produktkvalitet og for å kunne garantere deg dette må vi ha full kontroll på hvordan varen har blitt behandlet og oppbevart. Med fremlagt kjøpsbevis er det dog mulig å bytte varer med påvist feil/mangel.

REKLAMASJON, ANGRERETT & ANGREFRIST

Etter at du har mottatt produktene, bør du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen. Hvis en vare fra oss skulle inneholde en feil eller mangel kan du ha krav på at feilen blir rettet, omlevert, prisavslag eller heving av kjøpet. Reklamasjon på forsendelse må etter mottak skje innen 14 virkedager. Da krever vi skriftlig reklamasjon til kontakt@olivelle.no (inkluder ordrenummer, beskrivelse av feil/mangel og evt. bilder: Vi vil deretter gi deg en skriftlig tilbakemelding på reklamasjonen innen tre-fem virkedager. 

Ved reklamasjon dekker vi returkostnaden og sender deg ny vare. Vi tar forbehold om at varen kan være utsolgt, du vil da få tilbud om en tilsvarende vare, eventuelt refunderer vi beløpet for reklamasjonsvaren. 

Valgte du Checkout Klarna med fakturabetaling, kan du selv utsette forfallsdatoen på www.klarna.no. Da unngår du et eventuelt purregebyr dersom du ønsker å vente med betaling til reklamasjonen din er ferdigbehandlet. Du er selv ansvarlig for å dekke eventuelle purregebyrer fra Klarna.

For kjøp i nettbutikken har du ifølge angrerettloven 14 dagers angrefrist fra det tidspunktet du mottar varen. Fristen er å anse som overholdt dersom kunden har gitt oss beskjed innen fristens utløp. Hvis du ønsker å benytte deg av angrefristen, må varen returneres til oss i originalemballasjen, forseglet og i salgbar stand. Alle OLIVELLE varer solgt i nettbutikken er forseglet enten med plast produktforsegling eller med forseglingsbånd. Du må også påse at en kopi av pakkseddel/faktura vedlegges. Returkostnader i forbindelse med pakking og frakt dekkes av kunden. Last ned vårt Angrekjema her.

KONFLIKTLØSNING

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23.40.05.00 eller www.forbrukerradet.no.

PERSONVERN

OLIVELLE behandler og oppbevarer all persondata i henhold til Norsk Lov om Personopplysninger. Din persondata vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter, blir koblet mot andre eksterne registre eller solgt til en tredjepart (med mindre det er nødvendig for å gjennomføre en bestilling). 

DIN KONTO & NYHETSBREV

Å åpne en konto hos OLIVELLE er veldig enkelt og har fine fordeler. Ved førstegangsregistrering eller innlogging til din konto klikker du bare øverst til høyre på alle sider og velger «Logg inn eller register deg» som Privat eller Bedriftskunde. Vi gjør oppmerksom på at alle opplysninger du legger inn vil forbli konfidensiell informasjon. En OLIVELLE-konto gir deg mulighet til å lagre leveringsadresser, se din ordre og har du krysset av for å motta nyhetsbrev, vil du i tillegg være blant de første som mottar produktnyheter, anbefalinger, oppskrifter og diverse tilbud. Du kan når som helst melde deg av tjenesten ved å følge retningslinjene som du finner nederst på alle nyhetsbrev. 

KJØP- OG SALGSBETINGELSER BEDRIFTSKUNDER

Ved kjøp i nettbutikken aksepterer du våre kjøpsbetingelser. Vi anbefaler derfor at du gjør deg godt kjent med våre kjøpsbetingelser. 

BESTILLING

Alle bestillinger gjøres på www.olivelle.no og vi har ingen minimumsbeløp ved kjøp på vår nettside. For bedriftskunder har vi et minimums ordrebeløp på 3 000,-.

Etter at du har sendt oss din ordre vil du umiddelbart motta en ordrebekreftelse per e-post. Vi anbefaler deg å kontrollere ordrebekreftelsen og deretter snarlig kontakte oss dersom ikke ordren samsvare med din ønskede bestilling.

Det hender at vi av og til er utsolgt for produkter og det er beklagelig. For å unngå at du kan bestille en utsolgt vare oppdaterer vi konstant vårt varelager. Skulle du dog oppleve å få bestilt en utsolgt vare vil vi raskt kontakte deg per e-post. Hører vi ikke fra deg innen 5 virkedager vil usolgte varer bli kreditert og resten av ordren sent (da med oppdaterte fraktkostnader).

PRISER, RABATTER & SALG

Det er ingen skjulte kostnader knyttet til handel hos OLIVELLE (Arrowhead Foods AS, org. 821516862) og i kassen vil du få en detaljert oversikt over alle kostnader. Alle priser er oppgitt i norske kroner, med spesifisert merverdiavgift (mva), frakt og evt. andre gebyrer i forbindelse med ønsket betalingsmetode.

Vi tar forbehold om eventuelle endringer i pris, lagerbeholdning, trykkfeil, samt annen informasjon om varer i vår nettbutikk, men prisen kan ikke endres på en ordre dere allerede har fått bekreftet. Tilbud og andre rabatter i nettbutikken vil i tillegg ikke nødvendigvis være gyldig i våre butikker og vice versa.

Bedrifter handler til nettopriser og bestiller varer i følgende pakningsantall: 6, 8, 10 og/eller 12. Når dere logger inn på deres bedriftskonto, vil alle priser være oppgitt i nettopris per stykk. Før ordrebekreftelse sendes ut vil varen(en) oppjusteres til minste pakningsantall. I kassen vil dere få oppgitt minste pakningsantall ved siden av nettoprisen per stykk og kalkulert total nettopris for pakken.

Vi informerer også om at når det er varer med salgspris i nettbutikken (for privatkunder), vil prisen som vises for bedriftskunder ikke bli riktig kalkulert og derfor ikke gjeldene for bedriftskunder. 

Priser i nettbutikken er kun estimater for bedriftskunder, da antall og priser kan bli justert i din endelige ordrebekreftelse. Vi ber dem derfor nøye kontrollere vår gjeldene ordrebekreftelse som sendes per mail i PDF format. Ordrebekreftelsen som automatisk sendes fra nettbutikken, er ikke en gyldig ordrebekreftelse. Feil i bestillinger kan forekomme og da er det viktig at dere raskt sender oss en mail til kontakt@olivelle.no. Ordre må også bekreftes per mail før den blir sendt til pakking.

Vi tar forbehold om utsolgte varer. En ordrebekreftelse anses ikke som en bekreftelse at varen finnes på lager. Dette fordi en vare kan bli utsolgt innen din ordre ble pakket. Varer reserverer ikke.

Bedriftskunder med lav kredittrating må forhåndsbetale.

FRAKT & LEVERING

Vi benytter oss av fraktleverandøren PostNord og Bring. Ferdig fraktpris blir kalkulert etter at ordren er pakket, basert på ordrens vekt og mål.

Alle ordrer over 10 000,- sendes fraktfritt.

Dere kan også hente ordren fraktfritt fra vårt lager (ta kontakt med oss per e-post):

Gamle Ringeriksvei 74, 1356 Bekkestua.

REKLAMASJONER

Sendes til kontakt@olivelle.no innen 14 dager fra varen er mottatt.